Ấn phẩm:

The impact of corporate social responsibility on customer loyalty of commercial banks in Vietnam: The mediating role of customer satisfaction

Xem mô tả

5

Xem & Tải

0

Tóm tắt
This study investigates the impact of Corporate Social Responsibility (CSR) on customer loyalty in commercial banks in Vietnam, with a specific focus on the mediating role of customer satisfaction. A total of 386 bank customers were surveyed, and the data were analyzed using Structural Equation Modeling (SEM). The results show that CSR positively affects both customer satisfaction and customer loyalty, with customer satisfaction acting as a significant mediator in the CSR-loyalty relationship. This study provides valuable insights for banking institutions in Vietnam, highlighting the strategic importance of CSR in fostering customer loyalty through improved customer satisfaction. The results also offer practical implications for banks to refine their CSR strategies to align with customer values and expectations.
Mô tả
Tác giả
Nguyen Thi Thu Trang PhD
Tác giả khác
Người hướng dẫn
item.page.field1
Nhà xuất bản
Học viện Tài chính
Năm xuất bản
2025
ISSN tạp chí
Nhan đề tập
Từ khóa chủ đề
Commercial bank , CSR , Customer loyalty , Customer satisfaction , SEM
Địa chỉ truy cập
Vui lòng sử dụng ứng dụng DRM AOF để đọc tài liệu số

Thực thể liên kết

Kết quả tìm kiếm tác giả/Nhà nghiên cứu

Tìm kiếm của bạn không trả về kết quả. Bạn có gặp khó khăn khi thực hiện tìm kiếm? Hãy thử lại bằng cách đặt từ khóa tìm vào trong cặp dấu ngoặc kép