Ấn phẩm:
Factors influencing green consumer behavior: A case study in Ho Chi Minh city
Tóm tắt
The objective of the research is to identify factors affecting green consumer behavior. Research on 225 consumers in Ho Chi Minh City, at the same time, using quantitative analysis using SPSS software and OLS regression analysis method, the research results suggest that environmental attitude, awareness of consequences, and subjective norms have a positive influence on green consumer behavior. However, there is no evidence to confirm that prices have an impact on green consumer behavior. The research also discusses some implications to promote green consumption in Vietnam in the coming time. •
Mô tả
Tác giả
Nguyen Van Chien Assoc.Prof.PhD
Tác giả khác
Người hướng dẫn
item.page.field1
Nhà xuất bản
Học viện Tài chính
Năm xuất bản
2024
ISSN tạp chí
Nhan đề tập
Từ khóa chủ đề
Green consumer , Environment , Positive
Địa chỉ truy cập
Vui lòng sử dụng ứng dụng DRM AOF để đọc tài liệu số