Ấn phẩm:
Factors influencing green purchase intention: The case of electric motorcycles
Tóm tắt
This study aims to understand and evaluate the factors influencing consumers' attitudes and intentions towards green purchases. The authors employed a quantitative research method and utilized SPSS software for analysis with a sample size of 344 respondents in Ho Chi Minh City. The research results indicate that factors such as green advertising, perceived usefulness, expectations for a better life, and environmental concern influence consumers' attitudes and affect their intentions to purchase electric motorcycles. Among these factors, green advertising has the strongest impact on both attitude and purchase intention. This study will provide managerial implications, significant conclusions, and recommendations related to green purchase intentions.
Mô tả
Tác giả
Le Thi Thoan MSc.
Ho Truc Quynh
Lam Hoang Phuc
Ho Truc Quynh
Lam Hoang Phuc
Tác giả khác
Người hướng dẫn
item.page.field1
Nhà xuất bản
Học viện Tài chính
Năm xuất bản
2024
ISSN tạp chí
Nhan đề tập
Từ khóa chủ đề
Consumers , Electric motorcycles , Green purchase intention , Ho Chi Minh City
Địa chỉ truy cập
Vui lòng sử dụng ứng dụng DRM AOF để đọc tài liệu số