Ấn phẩm:

Impacts of learning environment, student attitude on choosing accounting career through intention to enhance current knowledge of Vietnamese students

Đang tải...
Hình ảnh thu nhỏ

Xem mô tả

0

Xem & Tải

0

Tóm tắt
This study examines the influence of learning environment and student attitude on choosing accounting career through the mediating role of intention to enhance knowledge of Vietnamese students. Questionnaires were distributed to students of schools specializing in Accounting, Audit, and Finance across Vietnam, from April 2022 to August 2022. Our sample includes 328 suitable responses for further analysis. Collected data is analyzed by the partial least squares structural equation model (PLS-SEM). The results show that learning environment and student attitude have positive impacts on the intention to enhance current knowledge, as well as accounting career choice. However, the intention to enhance current knowledge does not play a mediating role in the relationship between student attitude as well as the learning environment and the intention to choose accounting career. Our findings emphasize the importance of attitude and learning environment in the intention to choose accounting career, suggesting that educators and policymakers should focus on learning environment factors to encourage the accounting career choice.
Mô tả
Tác giả
Truong Thi Hanh Dung MSc
Tran Thanh Thuy Ngoc MSc
Le Huu Tuan Anh PhD
Tác giả khác
Người hướng dẫn
item.page.field1
Nhà xuất bản
Học viện Tài chính
Năm xuất bản
2025
ISSN tạp chí
Nhan đề tập
Từ khóa chủ đề
Career choice , Learning environment , Student attitude , Knowledge enhancement
Địa chỉ truy cập
Vui lòng sử dụng ứng dụng DRM AOF để đọc tài liệu số

Thực thể liên kết

Kết quả tìm kiếm tác giả/Nhà nghiên cứu

Tìm kiếm của bạn không trả về kết quả. Bạn có gặp khó khăn khi thực hiện tìm kiếm? Hãy thử lại bằng cách đặt từ khóa tìm vào trong cặp dấu ngoặc kép