Ấn phẩm:

Customers moderate the impact of tax avoidance on firm value in VietNam

Xem mô tả

0

Xem & Tải

0

Tóm tắt
The study examines the moderating role of customers on the impact of corporate income tax avoidance on firm value in Vietnam. The data sample includes 397 companies listed on the Vietnamese stock market from 2015 to 2022, with 3,176 observations. The research results show that the customer factor weakens the positive impact of tax avoidance on firm value. Furthermore, the findings indicate that the customer factor reduces the positive impact of tax avoidance on firm value in high-risk tax avoidance and medium-risk tax avoidance zones. However, in low-risk tax avoidance zones, the customer factor enhances the positive impact of tax avoidance on firm value. Based on the research results, the authors propose several recommendations for investors and corporate managers to optimize investment and business performance.
Mô tả
Tác giả
Pham Thanh Luan MSc
Pham Quoc Viet Assoc.Prof.PhD
Diep Gia Luat Assoc.Prof.PhD
Tác giả khác
Người hướng dẫn
item.page.field1
Nhà xuất bản
Học viện Tài chính
Năm xuất bản
2025
ISSN tạp chí
Nhan đề tập
Từ khóa chủ đề
Customers , Firm value , Stakeholders , Tax avoidance , Tax risks
Địa chỉ truy cập
Vui lòng sử dụng ứng dụng DRM AOF để đọc tài liệu số

Thực thể liên kết

Kết quả tìm kiếm tác giả/Nhà nghiên cứu

Tìm kiếm của bạn không trả về kết quả. Bạn có gặp khó khăn khi thực hiện tìm kiếm? Hãy thử lại bằng cách đặt từ khóa tìm vào trong cặp dấu ngoặc kép