Ấn phẩm:

Economic motivation and other drivers of consumers for public transportation – metro forward circular economy in ha noi

Xem mô tả

2

Xem & Tải

0

Tóm tắt
The article studies the economic efficiency of switching the transportation of a group of individuals (96 people) in Hanoi in March 2024 from existing means to public transport, Metro. The research calculates the economic efficiency of that transfer activity for individuals based on three factors: age, income, and distance travelled, and it finds out whether the factors influence these groups by One-way ANOVA Test. In addition, the study also found seven groups of factors that can significantly influence consumers’ switching decisions and conducted an AHP Analytic Hierarchy Process (AHP) analysis to determine the main factors promoting their switching. The study results found several statistically significant differences, showing that distance will significantly impact economic efficiency. The study also supported the idea that economic benefits are not the leading factor in the switching decisions. From there, the study also made several related comments and recommendations.
Mô tả
Tác giả
Nguyen Thi Thuy Dung PhD
Tác giả khác
Người hướng dẫn
item.page.field1
Nhà xuất bản
Học viện Tài chính
Năm xuất bản
2025
ISSN tạp chí
Nhan đề tập
Từ khóa chủ đề
Circular economy , Economic motivation , Metro , Public transportation
Địa chỉ truy cập
Vui lòng sử dụng ứng dụng DRM AOF để đọc tài liệu số

Thực thể liên kết

Kết quả tìm kiếm tác giả/Nhà nghiên cứu

Tìm kiếm của bạn không trả về kết quả. Bạn có gặp khó khăn khi thực hiện tìm kiếm? Hãy thử lại bằng cách đặt từ khóa tìm vào trong cặp dấu ngoặc kép