Ấn phẩm:

The use of digital banking services by individual customers in Vietnam

Hình ảnh thu nhỏ

Xem mô tả

5

Xem & Tải

0

Tóm tắt
This study evaluates the use of digital banking services and determinants for the use by individual customers. Data was collected from a survey of 152 individual customers. Multiple regression analysis results confirm seven determinants for the use of digital banking services of individual customers: subjective norms, attitude, perceived behavioral control, perceived ease of use, perceived usefulness, perceived risks, and bank image. Except for perceived risks, which have a negative impact, the remaining six determinants have a positive impact on the use of digital banking services. Strong determinants are attitude, bank image, and perceived ease of use. Results show that individual customers, who have adopted digital banking services, used the services regularly and more often. Customers often utilized personal information management, banking transfer, and 3G/4G data package registration; they rarely performed shopping on TNEX, chatting with users on TNEX and buying airline tickets. Some practical implications have been grasped: commercial banks are advised to promote communication with customers by using bank fan-page and YouTube channels with short videos which introduce available digital banking services, describe the benefits of the services, and show how to use them effectively.
Mô tả
Tác giả
Dang Vu Hung PhD
Trinh Thi Vy Thuy
Luu Phuoc Ven
Tác giả khác
Người hướng dẫn
item.page.field1
Nhà xuất bản
Học viện Tài chính
Năm xuất bản
2023
ISSN tạp chí
Nhan đề tập
Từ khóa chủ đề
digital banking service , individual customers , theory of planned behavior (TPB , technology acceptance model (TAM)
Địa chỉ truy cập
Vui lòng sử dụng ứng dụng DRM AOF để đọc tài liệu số

Thực thể liên kết

Kết quả tìm kiếm tác giả/Nhà nghiên cứu

Tìm kiếm của bạn không trả về kết quả. Bạn có gặp khó khăn khi thực hiện tìm kiếm? Hãy thử lại bằng cách đặt từ khóa tìm vào trong cặp dấu ngoặc kép